~~~~~~~~~~~~~~F2p Mining guide~~~~~~~~~~~~~~
- Benodigdheden
- Favoriete plaatsen
- Mijn methode
- ExtraBenodigdheden:- Een pickaxe, always use best one you can do!
- Geen armour zodat je running minder snel opgaat!
(als je PVP gaat kun je dat beter wel doen!)
Favoriete plaatsen:er zijn natuurlijk verschillende Mining plaatsen om je mining skill te trainen.
1. de meest bekendste is waarschijnlijk de
Dwarvenmine met aan de zuidkant de Mining Guild. (3 clay, 11 copper, 10 tin, 48 coal, 2 gold, 9 iron, 7 mithril, 3 adamant)
2. Daarnaast zijn er nog 2 mining spots ten zuidoosten en zuidwesten van
Lumbridge Swamps. (oost: 5 tin, 5 copper, west: 7 coal, 2 adamant, 5 mithril)
3. Ook de
Skeleton Mine op level 9 in de Wilderness is populair bij de coal miners. (34 coal)
4. Dan heb je ten
zuidoosten en zuidwesten van Varrock nog 2 bekende mine-spots die vaak door de wat lagere levels gebruikt worden. (oost: 9 copper, 6 tin, 4 iron, west: 5 iron, 8 tin, 3 silver, 3 clay)
5. Voor degene die graag gold willen hakken zijn er in de
Crafting guild nog wat ores te vinden. (6 silver, 6 clay, 7 gold)
6. Er zijn ook nog wat ores te vinden op
Crandor, hiervoor moet je
Dragon Slayer voltooid hebben. (10 coal, 8 mithril, 3 adamant, 3 gold)
Mijn Methode (level 1-99):Start op level 1 ten zuidoosten van Varrock met tin en copper tot en met level 15. Ga hierna verder op dezelfde minings-spot met de iron rocks waarvan er 4 zijn.
Vanaf level 30 begin je met het minen van coal. In het zuidwesten van de Dwarven mine is een goede spot met 5 coal rocks. Let wel op de scorpion die er rond lopen.
Er zijn scorpions van level 14 en king scorpions van level 32 (beide agressief) .
Dan ben je aangekomen bij de 60, je kan als je coal te lang vind duren eventueel nog tot 60 iron minen. Dit zal je alleen veel minder geld opleveren!!
Bij level 60 aangekomen kun je eindelijk de Mining Guild in, yes!
Vanaf level 60 doe je nog steeds coal tot 70/75. de mithril rocks zul je vast en zeker ook al minen en bij 70 en hoger gaan de addy rocks er ook aan.
Vanaf 75 heb je 2 mogelijkheden:1. Ga verder met het minen van coal,mithril en addy in de mining guild.
2. hetgeen wat ik zelf ook doe: Minen ten zuid-westen van Lumbridge Swamps.
2e methode:De 2e methode gaat als volgt.
Stuff to bring with you: Pickaxe, Archievement Diary Ring (Lumbridge).
Loop vanaf Draynor Village bank naar het zuiden tot je bij het begin van de brug komt naar de Wizards’ Tower. Ga vanuit hier oostelijk tot je weer naar het zuiden kan lopen en loop nu helemaal door. Als het goed is ben je nu bij de mining spot die ik bedoel.
Zit je invertory vol, meestal zit ik op 2 addy ores 10/15 mithril ores en 11 coal, dan gebruik je de Cabbage-port optie van je ring. Deze teleport je naar het cabbage field ten noorden van Port Sarim. Zo bespraak je veel energie, omdat deze weg korter is dan het heen en weer lopen van de mining spot naar Draynor bank. Aangekomen bij de bank deponeer je al je spullen en kan je, als je running low is, nog naar het oosten gaan van de bank, waar je bij een muzikant je running op kan laden. Volg dan weer de weg naar de mining spot en herhaal dit tot je, je gewenste mining level bereikt hebt!
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]Extra:-De "dwarven stout" is te koop in het café van Falador(Rising sun inn). Als je dit drankje drinkt, gaan je mining en smithing levels tijdelijk met één omhoog. Dan kun je dus al met level 59 mining in de mining guild.
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]-Voor de smith en mage training tijdens mining. breng een staff of fire en nature runes mee.
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]wanneer je genoeg coal hebt om een bar te maken gebruik je super heat op de mith of addy ore en wordt het een bar. Zo hoef je minder vaak naar de bank te lopen en vaak gaat mining xp sneller vooruit!
Good Luck met mining!